Wednesday 20 March 2013

Fungsi dan Khasiat Omega 3 Fish Oil Herbalife

 

Omega 3 merupakan asid lemak yang membantu jantung yang merupakan otot terpenting dalam badan anda. Asid lemak Omega 3 ini diperlukan untuk tumbesaran normal dan pembesaran serta penglihatan yang baik.

"Para penyelidik telah menemui bahawa Omega 3 dapat membantu merendahkan kadar lemak trigliserida dalam darah yang dibina di Arteri-arteri (salur darah) dan yang menyebabkan serangan sakit jantung."



Omega 3 ini tidak dihasilkan oleh badan kita dan bagaimana cara kita mendapatkannya??

Ya..betul!!!
Kita dapatkan dari diet kita..atau dalam bahasa mudah



ianya didapati dalam makanan kita.


Kajian menunjukkan orang Eskimo dan orang Jepun yang lebih banyak memakan ikan dan ikan yang berlemak tinggi mempunyai kadar penyakit jantung lebih rendah kerana pemakanan mereka.

Berbeza pula keadaannya dengan masyarakat Malaysia..

Secara purata, pemakanan rakyat Malaysia adalah tinggi dengan kandungan lemak tepu yang tidak diperlukan oleh badan manusia kerana masyarakat Malaysia banyak mengambil makanan beraskan daging dan produk tenusu seperti kek dan keju

Tetapi, Masyarakat Malaysia kurang mengambil makanan yang kaya dengan Asid lemak Omega 3.
Malaysia merupakan negara yang mana rakyatnya banyak yang mengidap penyakit jantung dan darah tinggi.
Hal ini kerana kurangnya pengambilan zat-zat yang baik untuk badan dan gaya hidup yang tidak sihat




Obesiti juga merupakan salah satu faktor yang menjadi penyumbang kepada pertambahan bilangan penyakit ini.

Omega 3 Fish Oil Herbalife adalah rumusan terkini daripada Herbalife yang merupakan campuran halus dan ekslusif lemak hidupan laut yang kaya dengan Asid Lemak Omega 3 yang sangat berkualiti, terutamanya Eicosapentanoic acid (EPA) dan Decosahexanoic acid (DHA), untuk membantu meningkatkan kesihatan tanpa mengubah makanan harian anda. Ia juga kaya dengan Vitamin dan mineral yang baik untuk kesihatan badan anda.







- Pakar Perubatan dan Pemakanan bersetuju bahawa Asid Lemak Omega 3 memainkan pernan yang penting dalam memastikan kesihatan badan manusia, dan sesetengah kajian menyatakan bahawa ianya dapat menyokong fungsi jantung yang baik.

- Omega 3 Fish Oil kaya dengan asid lemak Omega 3 dan boleh diambil setiap hari untuk kesan yang optimum.
- Ramuan dibuat daripada lemak hidupan laut dalam (ikan laut dalam)
- Senang untuk ditelan kerana kapsul nya sngt lembut
Stabil : diadun bersama minyak thyme, peppermint and clove untuk memastikan ianya fresh dan x hanyir

Kajian diatas menunjukkan, orang yang lebih banyak mengambil ikan dalam menu makanan sehariannya dapat mengelakkan dirinya daripada diserang penyakit jantung, tekanan darah tinggi dan masalah kegemukan terlampau iaitu OBESITI.

Kapsul nya sangat lembut dan tidak hanyir.Boleh dikunyah - kunyah seperti chewy candy. Omega 3 Fish Oil Herbalife adalah sesuai untuk semua lapisan umur dan tidak berbahaya














Kini terdapat banyak Omega 3 dijual dipasaran dan anda harus memastikan kualitinya terlebih dahulu
Pelihara kesihatan jantung anda
Dapatkan Omega 3 Fish Oil Herbalife untuk kesihatan sepanjang hidup anda!!!

Badan yang sihat mencegah dari diri anda mengidapi penyakit2 yang teruk


Apa yang menarik..Omega 3 Fish Oil dapat membantu dalam proses penurunan berat anda




Jika anda mengambil Omega 3 dlm diet harian anda..nescaya anda dapat membantu mengurangkan berat badan anda!!

Saya sekarang tengah taksub dengan omega 3 after terjumpa kawan yang nak kawin.Bulan lepas muka dan shaping badan dia biasa je.tapi waktu zero to hero baru2 ni tengok dia muka berseri walaupun belum mandi bunga dan paling best shaping badan dia banyak sangat .Perut x boncit taw..haha bekobar-kobar gi oder omega 3 ni..tiap hari telan 4 biji..2 biji pagi 2 biji malam.Tapi siapa nak kawin telan 5 biji pagi 5 biji malam.waw!! hebat betul fungsi omega 3 ni..=)

muka cantik dengan herbalife

entry kali ni nk cerita pasal rahsia macam mana kulit muka mula kembali cantik,lembut dan warna sekata..ada berapa amalan untuk cantik..setiap girl nk kelihatan cantik sentiasakan?? hehe semua pun suka cantik...orang herbalife semua awet muda + fresh je mukanya kalau x percaya jom ikut gi even herbalife..tengok dengan mata sendiri..=)
kalau nak tau..kalau ada jerawat kat pipi biasanya itu disebabkan usus kita kotor..so mula2 guna herbal aloe concentrate nk bersihkan usus..alhamdulilah dengan amalkan minum ni 2 liter sehari kulit mula bersih.!


ni scrub muka.tahan 8 bulan tau!! terasa pergi buat facial rm200..

cream body..lembut bau fresh!!

ni untuk student bagus sangat..kalau mengantuk spry je kat muka..pastu kalau yang suka bermake up, spry je kat muka after makeup nanti makeup tahan lama.

1 set ni untuk kulit yang jenis kering.


1 set ni untuk kulit yang berminyak

ni kalau alegi ,jerawat,kulit melecur silalah sapu soothing gel, memang sejuk dan jerawat or luka cepat sembur..x ada kimia!!

yang ini untuk hilangkan selulit dan parut tau..pastu nk pecah lemak pun sapu je ni waktu mandi..gosok 1 badan.
terbaru try naurifusion multivitamin night cream barangan dari herbalife. memang power gila produk dia.!! harga setanding kualiti dan kuantiti...=)
bangun tidur pasti muka ringan,fresh je dan x sabar nak tengok cermin!!!

jerawat pasir kat dahi..pastu tembam..pic kanan ni muka sekarang..alhamdulilah(^_^)


bekas jerawat yang sangat ketara..






Saya sangat pentingkan kesihatan dalaman..kalau dulu habis duit beli bedak mahal2 sebab nak tutup bekas jerawat,pergi facial setiap bulan dan pakai bedak sejuk tapi semua itu x bagi kesan apa2..sekarang ada kesedaran nak jaga kulit mestilah jaga organ dalaman kita dulu..mula2 x nak percaya tapi try gak aloe and F1 perisa strawbery alhamdulilah kulit muka x seteruk dulu..kalau dulu muka saya sangat sensitif dengan cuaca tapi bila guna shake,aloe n set untuk kulit berminyak masalah tu dah x timbul..=) tq allah tq herbalife





F1..ada 5 perisa

5 Perisa berlainan

1) Sangat rendah kalori
2) Mempunyai lebih daripada 19 vitamin dan mineral yang diperlukan dalam badan. Antaranya ialah sumber protein, vitamin A, E, D, C, Tiamin, Riboflavin, Niasin, B6, Asid Folik, B12, Biotin, Kalsium, Magnesium dan lain-lain lagi.
3) Sangat mengenyangkan dan merupakan sumber tenaga penting; yang boleh menggantikan makanan harian kita
4) Sangat kaya dengan sumber fibre
5) Paling penting, sangat sedap dan tidak menjemukan! Terdapat 5 perisa berlainan yang sangat sedap iaitu Dutch Chocolate, Cappuchino, Strawberi, Vanilla dan juga Tropical Fruit.

Tropical Fruit Shake dicampur buah peach!
Mahu lebih sedap? Apa kata cuba mencampurkan F1 anda dengan buah-buahan segar? Lebih lazat dan pastinya lebih berkhasiat!
Dikisar bagi mendapat shake yang lebih lazat, dicampur bersama buah segar


F1 Strawberi dicampur dengan buah naga (dragon fruit). Pastinya lazat!


No comments:

Post a Comment