Tuesday 19 March 2013

Mengurangkan Risiko Sakit Jantung


Sebelum ini tak ada kesedaran pun tentang FENOMENA rakyat Malaysia utamanya mengenai
SERANGAN SAKIT JANTUNG!!!

Anda rasa perkara biasa ke? Hmm, pada hakikatnya "YEssss" ini perkara biasa untuk orang yang belum mengalaminya & tidak pernah berpengalaman mengalaminya.

Cuma, mungkin kita boleh saling mengingati & saling berpesan kepada orang ramai mengenai apa itu "SERANGAN SAKIT JANTUNG" & bagaimana ingin mengurangkkan risiko ini atau cara serta langkah yang "PRATIKAL" boleh diusahakan.

Tanggungjawap bersama untuk membantu menyampaikan misi "SIHAT". Anda boleh pilih cara bagaimana untuk menjalani kehidupan sihat TAPI kebanyakkan rata-rata masa sekarang memang susah nak mengamalkan cara hidup sihat TERUTAMA nya yang berkaitan dengan PEMILIHAN MAKANAN harian.


Fuhh, dalam entry kali ini, saya "share" sedikit ilmu yg saya belajar & paham, harap ini serba sedikit membantu untuk anda lebih paham tentang RISIKO SERANGAN JANTUNG & seterusnya anda boleh la mengambil langkah berjaga2 supaya risiko ini dapat dikurangkan.

PERTAMA: Kita paham dahulu PUNCA serangan jantung berlaku

Salah satu PUNCA UTAMA disebabkan berlaku penyumbatan "lemak tepu/ lemak viseral "dalam pembuluh darah.Sila lihat gambar dibawah:-



Penyumbatan lemak viseral berlaku "berkadar langsung" dengan gaya hidup & pemakanan harian.
Di awal usia kanak2, mungkin pembuluh darah tiada penyumbatan lemak viseral, tapi apabila usia semakin meningkat sedikit demi sedikit lemak viseral ini terbentuk dan seterusnya bertambah terus jika tiada pengawalan dari segi pemakanan & gaya hidup sihat.



Lihat lagi gambaran lemak viseral ini di dalam pembuluh darah, JIKA AKTIVITI yang anda lakukan terlalu "aktif" sehingga memaksa tekanan darah bergerak dengan pantas, mungkin anda akan berasa sakit dibahagian dada. Apabila anda rasa sintom sebegini, maka anda digalakkan untuk menjalani pemeriksaan di hospital atau mungkin " wellness evaluation" boleh membantu anda.

Saya adalah "Jurulatih Kesihatan Peribadi" yang menawarkan khidmat secara percuma untuk menjadi "coach" tentang apa yang harus anda makan samaada untuk masalah kesihatan atau masalah berkaitan berat badan. Jika anda BERMINAT untuk mengetahui lebih lanjut , boleh PM NMJ ditalian 017-6142900

Ni nasihat saya untuk pesakit kronik. Herbalife bukan ubat ajaib yang boleh mengubati masalah tersebut. Badan kita memang boleh sembuh semula tapi bila dah sampai tahap kronik, dah ada organ2 yang dah rosak dan sel-sel telah mati. Bila sel dah mati, memang tak akan hidup kembali. Herbalife hanya makanan kesihatan yang memastikan tahap gula dan tekanan darah terkawal serta memberikan tenaga, jadi k...ualiti hidup lebih baik (ubat+ supplemen) berbanding jika bergantung pada ubatan sahaja. Jangan terus berhenti ambil ubat melainkan doktor dah bagi kebenaran. Ia juga peringatan untuk diri kita sendiri, jika kita dah ada penyakit, jangan biarkan ia mencapai tahap kronik. Jika kita masih sihat, jaga diri jangan sampai kena penyakit.
 Jika anda BERMINAT untuk mengetahui lebih lanjut , boleh PM NMJ ditalian 017-6142900
Hmm saja nak buat pengumuman.. Kepada sesiapa yg berminat nak buat analisa kesihatan.. percuma..

Apa yang anda dapat tahu dari analisa percuma ini? Lihat dibawah!










Ha.. tgk bawah ni..







No comments:

Post a Comment